Daisypath Anniversary tickers

Sunday, May 2, 2010

Thanks to my husband..

Igt tak last post ade cite ttg saya pegi PPP selama 3 hari tu?lupe plk nak cite ape yg terjadi lepas saya blk..lepas blk dr kem, wan (my hubby) dah siap2 tunggu kt parking sebelah JPM..awal2 lg die dh tunggu sbb xnak saya tunggu lame2..masuk je dalam kete saya terus nangis.bukan sbb sedih..tp sbb bdn terlalu2 penat dan sakit..(akibat kpd org yang dh lame tak exercise)..pas jemput tu wan terus bwk pg kedai tuk mkn..saya yang mmg kuat mkn telah mengorder kuetiaw goreng..tp xabis pn sbb bdn dh pnt sgt..sampai je rumah sy terus asingkan bj2 kotor..ade baju yang kene bagi tong sampah mkn..sbb mmg dh mcm belacan..hehe..pas cuci bj tu sy pn tertido..

Wan kejutkan sembahyang asar..pas smyg asar sy pn mandi n prepare tuk smyg maghrib dan isyak plk..pas smyg isyak wan urutkan kaki yang sgt tegang..mlm tu sy dah xlarat lg nak kuar pg mkn..jd wan ngn my family in law pun kuar mkn dan saya tinggal sorg2 je kat umah menidurkan diri sampai xsedar2..hehe..disebabkn wan tahu saya jenis tidur mati jadi wan kuncikan pintu bilik ngn psgkan alarm rumah..hahah...punyela teruk ketidaksedaran diri..

Tok!tok!tok!makaih..terkejut dibuatnya..punyela kuat wan ketuk pintu bilik..heheh..saya tgk jam dh kul 10.30..wan dah siap letakkan nasi ngn lauk dalam pinggan lengkap dgn air skali..bwk naik bilik nak bg saya makan..dalam hati sempat lg terlintas..baiknye suami saya..mekasih yg..pas mkn wan jugaklah yg bwk ke dapur, basuh pinggan ngn sidai bj yg saya dh basuh..esoknye saya tak keje..jd telah tidur sampai kul 12..setelah tidur selama hampir 15 jam bile bgn rs kepala pening..rs mcm mamai dan xdpt nak fokus..heheh...

Kesimpulannya..ape yg cube disampaikan adalah..walaupun pertolongan yang diberikan oleh suami saya mungkin nampak mudah di mata org lain..tp saya sangat2 menghargainya..itulah peranan suami dan isteri..saling membantu apabila salah sorg pasangan menghadapi msalah dan sebagainya..bantuan di kala kesusahan tersebut telah memberikan kesan yang mendalam..bantuan yang tidak perlu disuruh2..membuatkan saya berjanji pd diri sendiri untuk tidak degil dan lebih mendengar kata-kata suami..tp kdg2 degil jgk..hehehe..sampai cni je..

No comments:

Post a Comment