Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, January 26, 2011

Aku Seorang Penakot!!

Hari ni nak cite tentang diri saya yang fobia tempat gelap..atau dengan kata yang lebih jelas maksudnya..PENAKUT..=p..boleh cenggitu?saya sejak kecik adalah memang seorang yang sangat penakut..ayat sungguh skema..sampai nak cite pun dah xtau cane..hehe..kecik-kecik dulu saya memang penakut..nak pegi toilet sorang2 takut..nak pegi masuk bilik sorang2 takut..nak pegi dapur takut?abis ko bajet kecik2 jela ko takut, sekarang dah berani ke pun??hehehe..sekarang dah berani cikitla..walaupun kadang2 rasa nak menyorok bawah selimut..mak ade cite..dulu kalau saya nak pegi toilet mesti ajak ili-acik (adik saya yang second last) pegi teman..ili sebenarnye malas..saya pun setiap kalinya akan tertipu dengan die tapi still ajak die temankan..sebabnye mak kata..ili akan ikut je saya pegi toilet..saya akan bukak pintu semasa membuang hajat..dan ili kene tengok 'proses' tersebut..kahkahkah..sambil saya kata..adik (time tu jihan xde lagi..jadi panggil ili adik)..adik tunggu angah tau..adik jangan lari tau..and guess what?time sisa pencernaan tersebut sedang keluar..ili akan lari pegi ruang tamu sambil gelak-gelak dan saya akan menjerit panggil die..nak lari xboleh sebab dah separuh jalan..hahahah...siot betul..tak ke sembelit dibuatnya membuang dengan perasaan takut..(T_T)..ceh..

sekarang ni pun sejak duk umah sendiri kenala berani2kan diri..cube tak nak layan perasaan takut tu..tapi otak ni dukla pikir macam2 kalau sorang2 kat dapur..sebab tu setakat ni saya xpenah bangun pagi2 buta buat breakfast..sebab takut nak pegi dapur time subuh..(hokey..cakap jela kau pemalas nak buat breakfast!!)..kalau kitorg pegi tengok movie hantu ke malam2 alamatnya wan la yang akan jadi mangsa kena tunggu dan tengok saya sidai baju kat ampaian sambil setiap seminit saya toleh belakang bagi memastikan wan masih ade kt citu..atau pun teman pegi dapur kalau saya haus nak minum..hehe..

Mak selalu cakap..ape nak takut..ingatkan Allah je..tapi ntahla..kadang2 rasa takut tu xboleh nak kawal..nak wat canekan..dah nasib diriku..kadang2 tu bukan rasa takut pun..tapi rasa seram cikit jeh..boleh cmtu?

No comments:

Post a Comment