Daisypath Anniversary tickers

Thursday, January 6, 2011

Azam Tahun Baru 2011


Rasanya belum terlambat tuk wish Selamat Tahun Baru 2011!! kepada diri sendiri, husband dan families..juge silent readers (silent sebab sebenarnye xde readers pn..hehe)..buat blog syok sendirila katekan..=p..bile bercakap tentang azam tahun baru kebanyakannya orang akan ade azam baru..tapi ramai juga yang akhirnya azam hanya tinggal azam..bagi diri saya sendiri tahun baru disambut biase2 sahaja..seronok sambut tahun baru sebab dapat cuti umum..itu pun cuti kali ni jatuh hari sabtu..jadi takde maknenye dapat cuti lebih..xbest btl..sib baik bola piala AFF Suzuki Malaysia menang..dapat gak cuti umum PM bagi hari jumaat..jadilaa..heaven..best!!

Saya sejak dulu lagi xpenah sambut new year..new year bagi saya dan keluarga hanyalah hari-hari biase yang akan disambut sambil baring-baring tengok tv..lagi best kut..ntah kenapa kitorg ade satu pe'el (tabiat) tak suke aktiviti menyesakkan diri di kalangan orang ramai plus tak suke aktiviti yang berpeluh-peluh ni..boleh x?ceh..hehe..jadi bile saya dh kawin ntah kenapa terdetik tuk ajak husband pegi celebrate..masa tu kitorg baru dua bulan kawin..jadi wan decide tuk bawak saya pegi bukit bintang..bile sampai sane saya tengok ramai sangat orang..mule-mule excited tp lepas tu mmg xboleh blah bile orang yang ntah sape2 duk sembur buih-buih kat sesape je yang lalu..habis rambut ade sorang minah tu kene buih..saya memang pantang dengan orang perangai tak semenggah ni..terus buat perangai jadi batu tengah jalan xnak masuk dalam crowd..dengan penuh kedegilan cakap kt wan..

Isteri degil:qla nak balik..nak balik sekarang jugak!

Suami sabar: laa..kitekan baru sampai..sayang jugak yang kate nak tengok bunga api kt cni..

Isteri degil:qla takutla..tengok tu (juih kt laki tadi)..sembur2 buih kt kepala orang..gile ke ape..lagipun ramai sangatla orang kt cni..

Suami sabar:laaa..kate nak sambut new year mestila ramai..kalau xnak ramai sambut dalam gua (hokey part ni saya tambah)..heheh..

Isteri degil:nak balik..tolongla..nak balik.."dah stat nangis"..(nth hape2 punye perangai)

Suami sabar (diam sekejap):jom balik..

tibe-tibe rasa bersalah..cakap kt wan..xyahlah balik..ni lagi perangai cam taik..sekejap nak balik..sekejap xnak balik..xke panas..sib baik wan sabar..kehkeh..baru 2 bulan kawin kot time tu..haruslah sabar..cube kalau dah 20 tahun..mesti kene balik naik LRT..heheh..tapi tau..wan insya Allah takkan buat camtu..kan sygkan?yee..(saya tolong jawabkan)..

End up..kitorg balik jugak..dalam kete cakap kt wan saya memang nak tengok bunga api..tapi xnak tempat banyak orang..dan wan stop kt satu jambatan..dari situ nampak KLCC..dalam beberapa minit je jam berdetik kul 12 malam..wahhhh..cantiknye bunga api..mood dah okey..



Jadi tuk tahun ni..kitorg sambut new year kat rumah je..lepak depan TV sampai tertido sedar2 dan kul 5 pagi..ape yang boleh disimpulkan..sambut new year ke..merdeka ke..kt bukit bintang ke..kat klcc ke..kalau dah memang xjiwa tu xjiwa jugak..samela dengan wan pun..2 x 5 la kitorg ni..

Tetibe cam sedar..tajuk entry azam tahun baru tapi xde pulak cite tentang azam..ceh!!

No comments:

Post a Comment